Internetové reklamy a ich formy spoplatnenia

Pokiaľ sa aspoň chvíľu venujeme charakteristikám internetovej reklamy a online marketingu, určite sa stretneme s viacerými pojmami a skratkami, v ktorých význame zatiaľ nemáme úplne jasno. Už len základný proces k organickému zviditeľneniu a zvýšeniu návštevnosti sa označuje skratkou SEO, čo je vlastne optimalizácia pre vyhľadávače (Search Engine Optimization).Okrem tohto procesu sa ale stretneme aj s možnosťami platby, ktoré vychádzajú z platenej online reklamy. V tomto smere poznáme niekoľko foriem platby a každá z nich predstavuje svoje špecifické body.Mladá žena, slová, online marketing
Pay-per-Clickje najznámejším a doteraz v podstate najpoužívanejším modelom, ktorý existuje na poli internetového marketingu už takmer 20 rokov. Toto slovné spojenie značí doslova Platbu-za-Kliknutie, čo konkrétnejšie znamená, že sa za tento typ reklamy platí zakaždým, kedy na ňu niekto klikne. Môže ísť o banner, ale aj textovú podobu. Je však dôležitá ich funkčnosť, respektíve aby sa užívateľovi po kliknutí načítal zodpovedajúci obsah.
Pay-per-Action alebo vhodná voľba pre všetkých, čo radi vedia, za čo vlastne platia. Respektíve platí sa fixná suma za dohodnutú akciu. Takáto akcia, čiže konverzia môže mať podobu nielen priameho nákupu, ale tiež napr. vyplnenia formuláru, registrácie, platby online, atď. Túto možnosť poskytuje PPA Seolight.sk.
Pay-per-View, čiže platba za počet zhliadnutí je ďalším pomerne známym úkonom, ktorý sa však týka primárne reklám vo forme videa. Ideálnym príkladom zo súčasnosti sú vložené reklamy v službe Youtube. Za takúto reklamu ale platíte len v prípade, ak ju užívateľ zhliadol celú a nepreskočil ju. Spravidla ide o dĺžku zhliadnutia po dobu minimálne 30 sekúnd.Youtube, sociálne siete, abstraktné
Cost-per-Mileje platba uskutočnená za tisíc zobrazení. Preto ide skôr o doménu väčších, známejších a navštevovaných webov. Užívatelia sa tu však viac menej preklikávajú rôznymi podstránkami a to je jeden z hlavných faktorov, prečo na tomto mieste vzniká tak veľa impresií.
Pay-per-Engagementje pomerne nová forma, za ktorú sa platí v prípade, ak užívateľ na danom mieste zanechal koment, like, zdieľal príspevok,… skrátka vykonal interakciu.